תיעוד מבית שמש: הילולת ר' ישעי'לה עם המשפיע מאשדוד

נתי קאליש No Comments on תיעוד מבית שמש: הילולת ר' ישעי'לה עם המשפיע מאשדוד

תיעוד מרמה ד' בית שמש: קהילת קרעסטיר ערכה מעמד סיום מסכת לרגל הילולת רבי' ישעי' ב"ר משה זי"ע. אורח הכבוד היה ראש ישיבת פיטסבורג הרה"צ רבי יעקב לייפער. בכירי העירייה הגיעו לכבד ונשאו דברים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קהילת קרעסטיר בשכונת רמה ד' בבית שמש ערכה אביום ראשון בערב מעמד סיום מסכת לרגל יום ההילולה של הרה"ק רבי ישעי' בן רבי משה מקרעסטיר זי"ע, בראשות אורח הכבוד מאשדוד, ראש ישיבת פיטסבורג הרה"צ רבי יעקב לייפער.

בני הקהילה התאספו בשעות הערב ביער צרעה, הסמוך לבית שמש, שם נערכה סעודה כיד המלך, עם מיטב המאכלים, לזכרו של בעל ההילולה שהיה ידוע כמכניס אורחים עצום וכמי שהיה בעצמו מכין אוכל לקהל, אפילו בערב ראש השנה, באומרו ש"הצדיקים הגדולים עוסקים כעת ברזין דרזין אבל אני יהודי פשוט, מתעסק בעניין 'לשובע ולא לרזון".

קהילת קרעסטיר, שנוסדה לפני כשנה וחצי, היא אחת הקהילות הפורחות והמשגשגות ברמה ד' בבית שמש, בה חברים צעירים חסידים מכלל החצרות והחוגים, העמלים לפרנסת ביתם במהלך היום ומתקבצים לבית הכנסת לתפילות בבוקר, בערב, בשבתות ובחגים, ולשיעורי תורה שנמסרים על ידי המג"ש, פה מפיק מרגליות הרב אלחנן בראון.

מי שהגיעו לכבד בנוכחותם את האירוע המרשים הם בכירי העירייה – ראש העיר עליזה בלוך ורמ"ט ראש העיר נתי גבאי, שאף הצטרף לשירה ולריקודים, באומרו: "אני יותר חסיד מחסיד". השניים זכו לקבל את ברכת ראש הישיבה, שאיחל להם הצלחה מרובה בפועלם למען תושבי העיר.

בני הקהילה חגגו עד השעות הקטנות של הלילה, לצלילי קולו הנעים של מייסד הקהילה ובעל המנגן ר' מוטי איידנסון, בליווי כלי תזמורתו של הקלידן מאיר קרמרסקי, בהיתר מיוחד של פוסק, לרגל סיום המסכת. מי שארגן את האירוע הוא הגבאי המסור ר' שלומי רוזמן, ועל ההפקה ניצח חבר הקהילה שמחה קליין.

ראש הישיבה הרה"צ רבי יעקב לייפר הלהיב את הקהל באווירה פיטסבורגאית עילאית, רקד עם כל אחד ואחד מבני הקהילה, התעניין על הנעשה בקהילה והתרשם מאוד. לאחר מכן נשא דברים לזכרו של בעל ההילולה ואמר כי רבי ישעי'לה נמצא איתנו, ומשפיע על כולנו שפע רב. כך גם הדגיש את מעלת כל יהודי ויהודי בכל מצב בו הוא נמצא, ואת האהבה העצומה של ה' כלפי כל יהודי באשר הוא.

בהמשך הערב נשא דברים ראש העיר בלוך, שגילתה בקיאות מרשימה בקורות בעל ההילולה, ואמרה כי על ציון קודשו של רבי ישעי'לה נחקק שהוא לא כעס מעולם. היא ציינה כי יש לא מעט שמכעיסים אותה במסגרת פעילותה הציבורית, אך תמיד מזכירה לעצמה את מידה זו של הצדיק. כך גם הדגישה את החשיבות שהיא רואה בהמשך שגשוג הקהילה מתוך חיי תורה ויראת שמיים יחד עם איכות חיים, וסיפרה על עזרתה לקהילה מיום היווסדה.



0 תגובות